(( فقه و حقوق اسلامی )) - حقوق خصوصی

ارائه مطالب حقوقی ، فقهی ، پندآموز ، ...

(( فقه و حقوق اسلامی )) - حقوق خصوصی

ارائه مطالب حقوقی ، فقهی ، پندآموز ، ...

(( فقه و حقوق اسلامی )) - حقوق خصوصی
۱۴ شهریور ۹۷ ، ۱۲:۲۲

نمونه دادخواست تعدیل مهریه

ریاست محترم محاکم عمومی حقوقی (خانواده)دادگستری شهرستان .............

سلام علیکم

احتراماً ، باستحضار می رساند که اینجانب با توجه به دادنامه شماره ............................ مورخ ........................... صادره از شعبه .............. دادگاه خانواده شهرستان ......................... محکوم به پرداخت هر .......... ماه ......... عدد سکه تا .............. سال گردیده ام که این موضوع مثبت اعسار اینجانب از پرداخت محکوم ٌ به ، می باشد،علی ایحال؛ با عنایت به نوسانات بازار و همچنین افزایش بسیار زیاد قیمت سکه در ماه های اخیر  و برابر گزارش پرداخت اقساط صادره از بانک .......................... اینجانب ماهیانه مبلغ ................................ ریال قسط پرداخت می نمایم که با توجه به مبلغ حقوق اینجانب که مستند به فیش حقوقی پیوست به میزان ................................ می باشد ،اقساط معنونه همگی به تعویق افتاده و موجبات بروز مشکلات برای اینجانب را فراهم آورده است ،مضافاً بر اینکه برابر قرارداد اجاره به شماره کد رهگیری ...................... مورخ ................................ ثبت شده در سامانه املاک و مستغلات کشور اینجانب ملزم به پرداخت ماهیانه مبلغ ................................. ریال  بابت اجاره بهاء می باشم .

علی هذا؛ با تقدیم دادخواست حاضر و با توجه به موارد اشعاری فوق و مستند به قانون اعسار و مواد 10و 11 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی مصوب 1394 ، مواد 277  و 1083 قانون مدنی و با لحاظ قاعده فقهی (لاحرج) ، در مقام رسیدگی به امر استماع خواسته و صدور حکم شایسته مورد استدعاست. 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی